Tisdag morgon...

Hej på er allihopa! 
 
Förra inlägget berörde väldigt många och jag måste tacka för det fina stödet jag fick/får. Ni ska veta att det är inte lätt det jag gör och jag sitter med en klump i magen varenda gång jag skriver, men den försvinner lite allt eftersom. 
 
Har iaf fått sova ordentligt inatt, kan nog bero på att jag har fått en supermedecin som jag sover kanon på, sen körde jag 45 minuter spinning och 60 min step igår, så kanske inte konsitgt jag sovit så bra inatt. 
 
Men det ska aldrig vara helt perfekt, så istället vaknade jag 04.19 imorse och var klarvaken. Det var riktigt jobbigt, konstigt nog brukar jag få jätteångest när jag sover bort hel dagen, men jag fick jätteångesst imorse också, var riktigt tungt över bröstet. Försökte ju somna igen, men det gick verkligen inte.. 
 
Något som är positivt nu är att jag kommit igång med träningen. En del vet, men för ungefär två årsen var jag riktigt vältränad och åt väldigt bra mat. Tyvärr försvann allt detta när jag blev sjuk.. Otränad, onyttig mat och slutade bry mig om allt i princip, jag orkade inte träna, jag orkade inte laga mat, jag orkade ingenting. Ville helst bara ligga i soffan och det gjorde jag med. Orkade inte ens gå ut på en promenad längre. 
 
Men nu har jag kommit igång igen, men det är riktigt tufft, då jag under denna tiden började röka också. Det var som en slags medecin till mig också, när jag blev arg,hetsig eller stressad.. 
 
Dock nu har jag inte rökt på en vecka och en dag, faktiskt! Och försöker ta en promenad varje morgon. Även fotbollen är igång och jag har äntligen kunnat spela min första tävlingsmatch i lördags, då vi spelade inomhuscup. Gruppspelet vann vi och jag höll nollan i alla dem tre matcherna. Sen åkte vi ut i kvartsfinalen, men vi gjorde det riktigt bra. 
 
För er som inte vet, så bröt jag ju båtbenet på första grästräningen förra året. Så inte nog med det psykiska, utan även ett brutet båtben, vilket resulterade i gips hela VARMA sommaren... Då kan jag säga att det inte var roligt, fotbollen skulle bli min frizon från allt, för där tänker jag bara på fotbolll. 
 
Men jag tränar med herrarna som målvakt och en utav killarna sköt av båtbenet på mig, dock såg dem inte de på röntgen första gången i Värnamo, så jag åkte hem spelade två matcher med brutet båtben, tills jag åkte in igen och då hittade dem benbrottet och det blev massa besök i Linköping sen, för dem är handspeciallister.. 
För er som inte vet vart båtbenet sitter, lägger jag upp en bild här. Det är ett litet skitben, men så viktigt ändå. Nu håller vi tummarna att den håller hela säsongen. 
 
På återseende och ha en underbar tisdag! Glöm inte le, det är viktigt!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anitha Jarl Granberg:

Hej älskade Frida ❤ Låter så härligt att du kommer igång med olika aktiviteter. Kännns verkligen som du ör på rätt väg. Men ta de lungt stressa inte iväg Puss och kram Anitha

2 Per:

Kramar i massor ❤️

Kommentera här: